• Prośba PSSE w Ostrowi Mazowieckiej

27.10.2021

Drodzy Uczniowie! Szanowni Rodzice!

Proszę o zapoznanie się z poniższym pismem.

W związku z tym, że coraz więcej przypadków zakażenia Covid-19 jest stwierdzane właśnie w szkołach, przypominam o obowiązku noszenia maseczek w przestrzeniach wspólnych.

Proszę także, by dzieci, które mają objawy chorobowe, nie przychodziły do szkoły. Jeśli okaże się, że powodem jest Covid-19, będzie to skutkować kwarantanną i nauczaniem zdalnym całej klasy!

Ewa Subda

Dyrektor SP1

• Wycieczka do Warszawy uczniów z klas IIb i IIc

29.10.2021

Dnia 21 października 2021 r. odbyła się wycieczka klas IIb i IIc. Najlepiej jej przebieg i atmosferę oddadzą artykuły napisane przez uczestników.

Dzisiaj byliśmy na wycieczce w Warszawie. Pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Mogliśmy oglądać różne wystawy i robić doświadczenia. Najbardziej podobał mi się rower a obok niego szkielet, który naśladował nasze ruchy. Następnym punktem wycieczki był park trampolin. Mogliśmy skakać i szaleć do woli. To była wspaniała wycieczka!!!!!!!!

Maja Gożałczyńska

W czwartek 21 października pojechaliśmy na wycieczkę do Warszawy. Wyjechaliśmy autokarem rano o 7.30. Najpierw przyjechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Byliśmy na wystawie rowerów, bawiliśmy się w eksperymenty. Najbardziej mi się podobały z wodą. Leżałem na łóżku Fakira i było mi wygodnie. Obejrzeliśmy film „Polaris”. Zjedliśmy obiad i pojechaliśmy do parku trampolin. Najfajniejsze tam było nurkowanie w gąbkach. Wróciłem do domu zmęczony i zadowolony.

Tymon Wyszomirski

W czwartek pojechaliśmy na wycieczkę do Warszawy. W autokarze siedziałem ze Stasiem, Kacprem i Kubą. Po drodze rozmawialiśmy i podziwialiśmy widoki. Pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Tam zwiedzaliśmy i obserwowaliśmy różne doświadczenia. Następnie poszliśmy na obiad i deser. Po obiedzie autokarem pojechaliśmy do parku trampolin. Tam świetnie się bawiliśmy. Po zabawie na trampolinach wracaliśmy pod szkołę, gdzie czekał na mnie tata, który zabrał mnie do domu. Na tej wycieczce było super!

Alan Kuła

Byłem na wycieczce w Warszawie. O godzinie 7.30 wyjechaliśmy autokarem z parkingu obok szkoły. W autokarze było wesoło. Chłopaki śpiewali „radio Zet…”. Gdy zajechaliśmy na miejsce, poszliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Było tam dużo atrakcji. W Planetarium można było spojrzeć na naszą planetę oczami astronautów. Widziałem nietypowe modele rowerów. Znajdowały się tam roboty. Kładłem się na łóżko z gwoździami. A w sklepie kupiłem pamiątki. Następnie pojechaliśmy do parku trampolin. Było tam bardzo fajnie. wróciliśmy na miejsce po godzinie 17. Wycieczka bardzo mi się podobała. Będę ją miło wspominał!

Kacper Nowacki

W czwartek byliśmy na wycieczce w Warszawie. Najpierw odwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik, gdzie oglądaliśmy różne eksponaty. Następnie zjedliśmy pyszny obiad, po którym pojechaliśmy do parku trampolin, gdzie bawiłam się świetnie.

Maja Grodzka

Byłam na wycieczce w Warszawie. Pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Były tam różne fajne i ciekawe rzeczy na przykład: wodny młyn, rowery, planetarium. Jechała z nami klasa IIb. W CNK zjedliśmy obiadek. Później pojechaliśmy do parku trampolin, tam trochę poskakaliśmy. Potem już wracaliśmy do domu. To była fajna wycieczka.

Oliwia Błaszczak

Wczoraj byliśmy na wycieczce w Warszawie w Centrum Nauki Kopernik. Wsiedliśmy do autobusu, rozebraliśmy się z kurtek i pojechaliśmy. Podróż miała być długa ale była krótka. Wszyscy śpiewali „Radio Zet i już” aż pani ich uciszała. Dotarliśmy do Warszawy. Z okien autokaru widziałam tam bardzo dużo sklepów i galerii. Jak byliśmy na miejscu to najpierw podziwialiśmy eksponaty i się bawiliśmy. Potem byliśmy w obserwatorium i miły pan opowiadał o niebie. Potem był film „Polaris”, obiad i park trampolin. Wróciliśmy z bardzo fajnej wycieczki.

Weronika Glinka

Dnia 21.10.2021r. byliśmy na wycieczce w Centrum Nauki Kopernik, na koniec odwiedziliśmy park trampolin. Było bardzo ciekawie, było bardzo dużo nauki, tam jedliśmy obiad. Na obiad jedliśmy stripsy z kurczaka, frytki i surówkę z marchewki z kukurydzą. Po obiedzie poszliśmy na film o niedźwiedziu i pingwinku. Wcześniej pan opowiadał o gwiazdach. Po obiedzie ruszyliśmy w drogę powrotną. W autokarze chłopcy śpiewali „radio Zet…”

Iga Kuczyńska

• Wycieczka klasy IIc

22.10.2021

8 października 2021 roku uczniowie klasy II c byli na wycieczce w Mostówce.

Na miejscu dzieci wzięły udział w warsztatach plastycznych w profesjonalnych pracowniach artystycznych. Dowiedziały się, jak powstaje ceramika. Z dużą fantazją i zaangażowaniem malowały farbami akrylowymi figurki kota, misia – skarbonki, zająca i innych oraz lepiły w glinie. W przerwie pracy twórczej młodzi artyści aktywnie wypoczywali na świeżym powietrzu. Były też kiełbaski z grilla i pokaz dużych baniek mydlanych.

• Kandydaci do Młodzieżowej Rady Miasta

18.10.2021

15 października Szkolna Komisja Wyborcza podała do wiadomości poprzez e-dziennik listę kandydatów do Młodzieżowej Rady Miasta Ostrów Mazowiecka. Są to:

1. Borowa Ada

2. Grzegrzułka Maja

3. Kublik Aleksander

4. Kukwa Wiktor

5. Szwagulińska Maja

6. Tułowiecki Jakub

Radnymi zostaną 3 osoby z największą liczbą oddanych głosów. Prawo do głosowania zgodnie z Uchwałą Rady Miasta Ostrów Mazowiecka mają uczniowie z klas V-VIII.

Wybory zostaną przeprowadzone 25 października.

• NIE LĘKAJCIE SIĘ! XXI Dzień Papieski

20.10.2021

Każdego roku w niedzielę poprzedzającą wybór kard. Wojtyły na Stolicę Piotrową w kraju i środowiskach polonijnych obchodzony jest Dzień Papieski. To dzień radości, pamięci o Papieżu Polaku, w łączności z obecnym Ojcem Świętym.

Hasło tegorocznego Dnia Papieskiego to nawiązanie do słów — Non abiate paura — nie lękajcie się otworzyć drzwi Chrystusowi. Ta najbardziej chyba znana na świecie wypowiedź Jana Pawła II pochodzi z jego homilii wygłoszonej 22 października 1978 r. podczas mszy świętej na placu św. Piotra w Rzymie, inaugurującej jego pontyfikat. Za pośrednictwem tego wezwania Papież podkreślał, że jedynie wiarygodny Kościół - wskazując na Chrystusa - może odpowiedzieć na każdy ludzki lęk, także na ten najpoważniejszy – lęk przed Bogiem i Chrystusem, odmowę słuchania Ewangelii i rzeczywistość zamkniętych serc.

W naszym kościele parafialnym Chrystusa Dobrego Pasterza obchodziliśmy ten dzień wraz ze wspólnotą kościoła. Dzieci wraz z młodzieżą uczcili ten dzień modlitwą, adoracją, wystawą, prezentacją pod przewodnictwem Pani Małgorzaty Ryszewskiej i Ks. Marcina. Uczniów naszej Szkoły Podstawowej nr 1 przygotowali pod opieką p. Marzeny Osieckiej i p. Grażyny Dudy, wystawę, która wzięła udział w Konkursie Fotograficznym: „Ilustrujemy wybrane cytaty z nauczania Papieża Jana Pawła II”.

Podczas Dnia Papieskiego odbywa się zbiórka na program stypendialny dla zdolnej i niezamożnej młodzieży z małych miejscowości. Ze wsparcia "Dzieła" korzysta rocznie blisko 2 tys. osób z całej Polski. Przez 20 lat działalności Fundacja pomogła ukończyć studia tysiącom młodych ludzi.

Prezentacja - Jan Paweł II Prymas Tysiąclecia

• Warszawa jesienią

15.10.2021

Chociaż ciepłe dni już minęły w stolicy nadal jest co zwiedzić. Warto poznać Warszawę, jej wielkość i wzniosłość, a także ruch i gwar. To miasto tętni życiem o każdej porze roku.

Klasa 3 d w dniu 7 października,  zawitała do Warszawy, by zwiedzić Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa znajdujące się w Łazienkach Królewskich.  Bliskie spotkania z wiewiórkami i pawiami w parku wprawiły dzieci w zdziwienie i radość.

Świetną zabawę uczniowie mieli w Domu Zagadek, a przy okazji ćwiczyli sprawność umysłów w logicznym myśleniu. Spacer po Starym Mieście uspokoił przebyte wrażenia, a chwila zadumy dopadła je przy pomniku Małego Powstańca.

Nie obyło się bez posiłku w Mc Donald′s w drodze powrotnej do domu. Kiedyś  dzieci odwiedzą  Warszawę ponownie, aby poznać jej inne ciekawe miejsca.

Danuta Brzostek

• Inaugurujące obrady Małego Samorządu za nami

13.10.2021

W pierwszym tygodniu października, w wyborach bezpośrednich, najmłodsi uczniowie szkoły wybrali swoich reprezentantów. Przewodniczącą Uczniowskiego Samorządu została Maja J. z klasy II a, a jej zastępcami Gabriela Ż. z klasy III c i Blanka Ś. z II a. Dziewczęta przedstawiły swoim wyborcom szczegółowe programy działań, które teraz będą realizować. Na pierwszym spotkaniu, które odbyło się 12.10. 2021r. uczennice omówiły zadania Samorządu i bieżące sprawy uczniów.

K. Brzostek, J. Szydlik

• Zaproszenie z MDK-u!

05.10.2021

Wiele telefonów i wiadomości dostaliśmy z zapytaniem o CHÓR młodzieżowy.🎵 Słuchamy Was i reagujemy, czyli w skrócie: Ruszamy z CHÓREM❗️!

🎶Instruktorami chóru są: Dorota Białkowska-Krukowska
            i Bartek Łochnicki.

Mogliście ich usłyszeć podczas ostatniego Koncertu Noworocznego ❤️

Przesłuchanie odbędzie się 5 października o 17:30 w MDK przy ul. 3 Maja 50

By zapisać się na przesłuchanie, zadzwoń: 793 808 057 ☎️

Instruktorzy, będą prowadzić również zajęcia indywidualne i w mniejszych grupach (gdyż u pana Remka skończyły się już miejsca ).