• E-świetlica

      • POMYSŁOWE PRACE PLASTYCZNE

        "Filcowe Zwierzaki"

        Narysuj kontur króliczka na kawałku cienkiego papieru i wytnij go. Złóż kawałek filcu na pół i szpilkami przypnij do niego wykrój. Wytnij filc według wzoru i odepnij wykrój. Aby zrobić oczy nawlecz igłę i przeszyj filc od spodu materiału. Złóż obie części i zszyj je ze sobą ale nie do końca. Pozostaw mały otwór na szerokość palca. I Filcowa zabawka gotowa.

        "Kosmici z planety Esy- Floresy"

        W dwóch pojemnikach rozrób z wodą różnokolorowe farby, na przykład niebieską i zieloną, aby były płynne i gęste. Wlej na kawałek grubego papieru trochę zielonej farby. Potem tuż obok wlej trochę niebieskiej, tak by mogły się ze sobą zmieszać. Uformuj kształty kosmity. Dmuchaj przez rurkę na farby, tak aby częściowo się wymieszały i utworzyły esy-floresy. Rurką rozsmaruj farbę by dorobić czułki, ręce i nogi. Gdy farba wyschnie dorysuj oczy, usta i włosy.

        ZABAWY RUCHOWE

        Zabawa " Pająk i muchy"

        Przebieg zabawy: Dzieci biegają w luźnej gromadce, naśladując bzykaniem i brzęczeniem latające muchy. Na sygnał słowny - "pająk"- zastygają w bezruchu, jedna zaś osoba wychodzi na łowy i mijając nieżywe (nieruchome muchy), śledzi, czy któraś z nich nie porusza się. Nie należy przedłużać czasu bezruchy (5 sekund wystarczy).

        Zabawa  "Zagubiony Kotek"

        Przebieg zabawy: Dzieci siedzą w kole główki mają opuszczone, jedno z  nich miauczy cichutko, podczas gdy drugie wsłuchując się w głos zagubionego kotka, stara się go znaleźć. Pozostałe dzieci zachowują się bardzo cicho. Odnaleziony kotek idzie na miejsce szukającego, ten zaś siada wśród innych. Jeśli kotek nie zostanie znaleziony, można wyznaczyć innego. szukający za każdym razem wychodzi poza obręb siedzących, aby mogli wybrać nowego zagubionego kotka. 

      • E-świetlica

      • POMYSŁOWE PRACE PLASTYCZNE

        "Filcowe Zwierzaki"

        Narysuj kontur króliczka na kawałku cienkiego papieru i wytnij go. Złóż kawałek filcu na pół i szpilkami przypnij do niego wykrój. Wytnij filc według wzoru i odepnij wykrój. Aby zrobić oczy nawlecz igłę i przeszyj filc od spodu materiału. Złóż obie części i zszyj je ze sobą ale nie do końca. Pozostaw mały otwór na szerokość palca. I Filcowa zabawka gotowa.

        "Kosmici z planety Esy- Floresy"

        W dwóch pojemnikach rozrób z wodą różnokolorowe farby, na przykład niebieską i zieloną, aby były płynne i gęste. Wlej na kawałek grubego papieru trochę zielonej farby. Potem tuż obok wlej trochę niebieskiej, tak by mogły się ze sobą zmieszać. Uformuj kształty kosmity. Dmuchaj przez rurkę na farby, tak aby częściowo się wymieszały i utworzyły esy-floresy. Rurką rozsmaruj farbę by dorobić czułki, ręce i nogi. Gdy farba wyschnie dorysuj oczy, usta i włosy.

        ZABAWY RUCHOWE

        Zabawa " Pająk i muchy"

        Przebieg zabawy: Dzieci biegają w luźnej gromadce, naśladując bzykaniem i brzęczeniem latające muchy. Na sygnał słowny - "pająk"- zastygają w bezruchu, jedna zaś osoba wychodzi na łowy i mijając nieżywe (nieruchome muchy), śledzi, czy któraś z nich nie porusza się. Nie należy przedłużać czasu bezruchy (5 sekund wystarczy).

        Zabawa  "Zagubiony Kotek"

        Przebieg zabawy: Dzieci siedzą w kole główki mają opuszczone, jedno z  nich miauczy cichutko, podczas gdy drugie wsłuchując się w głos zagubionego kotka, stara się go znaleźć. Pozostałe dzieci zachowują się bardzo cicho. Odnaleziony kotek idzie na miejsce szukającego, ten zaś siada wśród innych. Jeśli kotek nie zostanie znaleziony, można wyznaczyć innego. szukający za każdym razem wychodzi poza obręb siedzących, aby mogli wybrać nowego zagubionego kotka.